Subject: Vs: Muhus toimunud liiklusõnnetus, mille tagajärjel hukkus laps ja Kihnus asuv "Kurase rist" ning Kihnu Koolis mööduv teelõik
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Veera Leas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 7 May 2025 13:42:41 +0300

Tere

Sain teilt hetk tagasi telefonikõne, milles kirjeldasite, et kõnealustes
kohtades on mõõtmised teostatud.

Palun teil Kihnu Vallavalitsuse üldmeilile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  saata mõõtmisi tõendav dokumentatsioon ja mõõtmiste
protokoll.

Saan aru, et mõõtmised teostati perioodil 25. juunist 2024 kuni 4. juulini
2024, kas see oli nii?

Kas see ajavahemik ja mõõtiste kestus on piisav, et teha adekvaatseid
järeldusi?

Lisaks kirjeldasite, et „Kurase ristmik“ on mingisuguses nimekirjas. Kas
pingerivis? Mis on pingerivis moodustatud järjekorra aluseks?

Või on kindel aeg, millal ristmik ohutumaks ehitatakse? Millal?

Lugupidamisega
Egon Vohu
vallavanem
Kihnu Vallavalitsus
+372 446 9910
+372 5564 9365
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.kihnu.ee/> www.kihnu.ee

 

Saatja: [email-masked] <[email-masked]> 
Saatmisaeg: teisipäev, 6. mai 2025 15:36
Adressaat: [email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>
Koopia: [email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; 'Veera Leas' <[email-masked]>;
[email-masked]' <[email-masked]>
Teema: Vs: Muhus toimunud liiklusõnnetus, mille tagajärjel hukkus laps ja
Kihnus asuv "Kurase rist" ning Kihnu Koolis mööduv teelõik

Tere,

Kuna Hannes Vaidlalt tuli automaatteavitus, et ta on tööst ja arvutist 13.
maini eemal ning teda asenab Sven Savi, saadan kirja uuesti ja korrektsemal
kujul – Õie Merimaa signatuur sai eelmises kirjas valesse kohta.

Loen kurbusega uudiseid, mis eelmisel nädalal Muhu vallas, Liiva külas
juhtus ja sellele järgnenu kohta.

Erinevates artiklites kõlab mõte, et kellegi elu hind on see, mida maksma
peab, et asjad muutuksid.

Kas ja millal Kihnus paiknev „Kurase rist“ (ristuvad 19138 Sadama-Haigla tee
ning 19139 Lennujaama-Suigu tee) ohutumaks ehitatakse.

Hetkel on sinna paigaldatud kiirusepiirangut kehtestavad märgid, mis
kihutamist ei takista.

Sama küsimus 19139 Lennujaama-Suigu tee teelõigu kohta, mis kulgeb Kihnu
Koolist  ja Kihnu Muuseumist ning Kihnu Rahvamajast mõõda.

Kiirust piiravad märgid on ja kihutamist see ei takista.

Ka on Kihnu Kooli direktor sarnase küsimusega Transpordiameti poole
pöördunud.

Kas ka meie väike kogukond peab nende kohtade ohutumaks muutmist kaotama ühe
hinge?

Tsiteerin Kihnu Kooli direktori kirja:

„Tere!

Pöördun mure ja palvega. Koolijuhi ja lapsevanemana teeb mulle muret liiklus
Kihnu Kooli, muuseumi ja rahvamaja piirkonnas. On küll olemas kiirust
piiravad liiklusmärgid, kuid uljad sõitjad nendest kinni ei pea. Kihnu Kooli
õpilastest paljud liiklevad jala, jalgratastega ning kiirust ületavad
roolijad on neile ohuks. Eriti sügisel ja kevadel, kui liiklus muutub saarel
ringi liikuvate turistide tõttu tihedamaks. Muidugi on uljaid sõitjaid ka
kohalike hulgas. Kas oleks mõistlik kooli, muuseumi ja rahvamaja vahelisele
lõigule lisada lamavad politseinikud, mis sunniksid mootorsõidukitega
sõitjatel kiirust maha võtma? 

Mõtteid ja vastust ootama jäädes!

Tervitades

Õie Merimaa

Direktor

Kihnu Kool

+372 56 497 772“

Lisan manusesse ka Transpordiameti vastuse, milles kirjeldatakse teelõigul
tegelike kiiruste mõõtmist ja tulemuste alusel tegeliku olukorra hindamist.

Pea aasta on möödas ja meile teadaolevalt ei ole kiirust mõõdetud.

Millal teostatakse mõõtmised, millal hinnatakse tegelikku olukorda ja millal
tehakse otsused nende hinnangute põhjal? Palume mõõtmisi teostada ka „Kurase
ristis“.

Juhite ka tähelepanu asjaolule, et teisaldatavaid künniseid pinnatud
kruuskattega teedele paigaldada ei saa  ja see ei ole liiklejatele ohutu
ning häiriks teehoolet.

Ka toote välja, et künniseid saab rajada asfaldist, mis eeldab
investeeringuid.

Palume leida lahendused, kuidas kirjeldatud asukohtades ohutumaks saab ja
vahendid nende lahenduste teostamiseks.

Lugupidamisega
Egon Vohu
vallavanem
Kihnu Vallavalitsus
+372 446 9910
+372 5564 9365
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.kihnu.ee/> www.kihnu.ee

 

---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu turvalisuses kindel.